Friday, January 28, 2011

Xplorasi Gua Batu Maloi

Hrrrmmmmmmm…cuti panjang nie kadang2 boring jgk ek, x tau nk watpe..apa yg leh wat spend mase dgn kwn2 dan progrm2 luar…setakat nie byk jgklah terlibat secara langsung dan x langsung..bkn jualan langsung ek… Kursus awal2 tahun nie paham2 jelah,mmg susahlah nk kuar burget..( kedekutlah tue )..



Pada 2 & 3 Feb 2011 nie ada prgrm ke Gua Batu Maloi kat Johol N9…bwk budak2 kelab belia SUKSES..bdk2 nie baguslah kire rajin gak merayap sane merayap sini, dpt gak luangkan masa sambil tgk2 gua dr melepak x tentu pasal...perancangan 2hb Feb ( Rabu ) nie. Pagi gerak dlm kul 10 masuk Gua diiringi petugas2 yg expert di sana, xplorasi gua tue memakan masa dlm 4 jam utk selesai..mcm2 rintangan yg perlu dihadapi tue,dah tentu basah kuyup,klu yg kecik2 nie senang jelah nk mencelah kt batu2 tue nie yg size USA nie agak payahlah sket..takut perut plak sangkut kat batu nti,,hehehe....pastu ptg selesai terjah gua terus berangkat ke tempat penginapan kat Kompleks Sukan Alor Gajah.. malam tue ingat nk wat games sket bg bdk2 nie heppy lepas penat melayan kelawar dan berendam dlm gua tue.. selesai plak prgrm mlm tue mcm biasalah..tidur.. ZZzzzZzZzzzzz..krok2..krook!!

Esknya pg2 sesudah subuh dlm kul 7 pg nk wat senamrobik sketlahh..bg urat2 kentot tue longgar sket, pas breakfast sume peserta gerak ke Bandar Hilir..nie yg diorg paling suke,nk merayap dan buat huru hara kt Melaka plak…lokasi maybe area Bandar jelah dan blk nk ikut jln pantai je melalui Port Dickson,Sepang dan terus ke Banting…. Penat dan yg pastinya best..sape nk join?? Bayo RM30.oo siap mkn ( kat Gua jer ..pastu mknlah sendiri…)… Setakat nie burget2 adalah dlm 40 org…dlm 10 kete..best gak tue…

No comments: